Jak poznać potrzeby klientów jeśli nie masz jeszcze ani klientów, ani nawet produktu? Postaw wstępną hipotezę na podstawie własnych doświadczeń i sprawdź ją w boju.

Jeśli odkryłeś już co tak naprawdę lubisz robić w życiu (sprawdź mój poprzedni post: pierwszy składnik udanego projektu pobocznego – pasja) to masz już wszystko czego potrzebujesz do postawienia pierwszej biznesowej hipotezy.
- Przypomnij sobie, co Cię najbardziej frustrowało podczas realizowania swojej pasji.
- Wyobraź sobie idealne rozwiązanie tych problemów. Czy to byłby produkt, czy może usługa?
Obszarem moich zainteresowań jest programowanie i robotyka. Oto problemy, z którymi mierzyłem się podczas prób budowania pierwszego robota:
- Brak profesjonalnego edytora no-code / low-code do programowania mikrokontrolerów.
- Brak uniwersalnego i prostego w użyciu środowiska do zdalnego sterowania mikrokontrolerami.
- Brak uniwersalnych elementów konstrukcyjnych, które mogą służyć do budowy prototypów.
- Brak materiałów edukacyjnych dla początkujących, które pomogłyby w zbudowaniu własnego robota krok po kroku od podstaw.
Potencjalne rozwiązania nasuwają się same:
- no-code / low-code IDE dla mikrokontrolerów,
- platforma cloud do zdalnego sterowania mikrokontrolerami,
- zestaw elementów konstrukcyjnych do budowy prototypów a’la LEGO lub Meccano,
- seria książek pod tytułem “jak zbudować własnego robota od podstaw”.
W kolejnych etapach będę sprawdzał, czy z podobnymi problemami zmaga się wystarczająca ilość ludzi na świecie i czy moje potencjalne produkty są tym, czego szukają.