jak poznać potrzeby klientów bez klientów

Jak poznać potrzeby klientów jeśli nie masz jeszcze ani klientów, ani nawet produktu? Postaw wstępną hipotezę na podstawie własnych doświadczeń i sprawdź ją w boju.

jak poznać potrzeby klientów bez klientów

Jeśli odkryłeś już co tak naprawdę lubisz robić w życiu (sprawdź mój poprzedni post: pierwszy składnik udanego projektu pobocznego – pasja) to masz już wszystko czego potrzebujesz do postawienia pierwszej biznesowej hipotezy.

  1. Przypomnij sobie, co Cię najbardziej frustrowało podczas realizowania swojej pasji.
  2. Wyobraź sobie idealne rozwiązanie tych problemów. Czy to byłby produkt, czy może usługa?

Obszarem moich zainteresowań jest programowanie i robotyka. Oto problemy, z którymi mierzyłem się podczas prób budowania pierwszego robota:

  1. Brak profesjonalnego edytora no-code / low-code do programowania mikrokontrolerów.
  2. Brak uniwersalnego i prostego w użyciu środowiska do zdalnego sterowania mikrokontrolerami.
  3. Brak uniwersalnych elementów konstrukcyjnych, które mogą służyć do budowy prototypów.
  4. Brak materiałów edukacyjnych dla początkujących, które pomogłyby w zbudowaniu własnego robota krok po kroku od podstaw.

Potencjalne rozwiązania nasuwają się same:


W kolejnych etapach będę sprawdzał, czy z podobnymi problemami zmaga się wystarczająca ilość ludzi na świecie i czy moje potencjalne produkty są tym, czego szukają.