trzy niezbędne składniki pomysłu na projekt poboczny

Trzy niezbędne składniki pomysłu na projekt poboczny, które zwiększą szanse na sukces przedsięwzięcia.

trzy niezbędne składniki pomysłu na projekt poboczny

Twój projekt poboczny - jak każda firma lub startup - powinien rozwiązywać jakiś problem. Jeśli rozejrzysz się wokół to dostrzeżesz wiele problemów, które warto obsłużyć. Twoje zasoby są ograniczone (czas, pieniądze, motywacja), więc musisz wybrać.

Najważniejsze kryteria wyboru pomysłu na projekt poboczny:

  1. Problem, który chcesz rozwiązać jest ważny dla ludzi – grupa osób, które chcą wydać pieniądze na rozwiązanie danego problemu musi być dostatecznie duża.
  2. Rynek jest niedostatecznie obsłużony – istniejące rozwiązania muszą słabo radzić sobie z wybrany problem.
  3. Jesteś zafascynowany rozwiązaniem tego problemu – problem musi być na tyle ciekawy dla Ciebie, że będziesz chciał spędzić lata nad znalezieniem rozwiązania.

W kolejnych postach rozłożę na czynniki pierwsze wszystkie trzy punkty. Dla mnie najtrudniejsze było znalezienie tematu, który całkowicie mnie pochłonie, więc najpierw skupię się na punkcie 3.

Źródło: “How the most successful B2B startups came up with their original idea” by Lenny Rachitsky